Tips Memancing Di Kolam Pustaka Negeri ... - Pancing Sarawak - Memancing di sarawak

Blog Admin | Rabu, Ogos 26, 2015 | 0 ulasan

Tips <b>Memancing Di</b> Kolam Pustaka Negeri <b>...</b> - <b>Pancing Sarawak</b> - Memancing di sarawak


Tips <b>Memancing Di</b> Kolam Pustaka Negeri <b>...</b> - <b>Pancing Sarawak</b>

Posted: 15 Aug 2015 03:29 PM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Ini sebenarnya cerita tahun 2012 punya, tapi disebabkan sahabat kita Nigel Liging mahu minta share pengalaman semasa memancing di Pustaka Negeri Sarawak ni. Apa salahnya saya berkongsi kan, sedikit sebanyak dapatlah membantu memudahkan perancangan memancing di kolam Pustaka ni.

"bro elih j. pernah kan join pertandingan kat sini dulu? hehe.. mohon tunjuk ajar sifu.. kalau ada tips2 tu tolong share boleh x? nak datang bawa family sekali lah nanti.."

Pendaftaran

Ok, selalunya pendaftaran untuk pertandingan ini bermula awal pagi lagi. Hari itu saya datang seawal jam6.30 pagi tapi port memancing yang dikatakan terbaik sudah dipenuhi peserta. Ini bermaksud datang awal pun tak apa, boleh duduk santai dulu di port tu dan bila pendaftaran dah buka bolehlah datang mendaftar. Kalau bawa family, pasanglah tikar kah, khemah kah, tak kisah..terpulanglah kepada kamu nak buat macam mana nanti.


RM25 untuk 2 batang joran, pastikan setiap joran dilekatkan Sticker yang diberikan ketika mendaftar. Lupa borang pendaftaran tidak apa, kaunter pendaftaran memang menyediakan borang ini untuk diisikan.

Umpan

Mengikut peraturan yang ditetapkan oleh pihak penganjur. Umpan bebas, nak pakai cacing kah, dedak dan roti atau umpan-umpan lain yang dirasakan sesuai kecuali umpan organ, takut nanti kolam ni berbau dan akan membunuh ikan-ikan dalam kolam.

Jenis Ikan

Ikan-ikan di kolam Pustaka Negeri Sarawak ini adalah seperti Ikan Sultan, Ikan Lampam, Ikan Rohu, Ikan Talapia, Ikan Kap, dan lain-lain lagi. Tengok jenis ikan saja pun mesti korang tahu apa umpannya kan? 

Pertandingan Memancing Pustaka Negeri Sarawak Tahun 2012

Ini cerita 2 tahun yang lepas, pencapaian tidaklah membanggakan. Setakat dapat tempat ke-8 tu boleh dikatakan hadiah saguhati je haha..

Nombor penyertaan 111, cantek punya nombor hehe..
Ini gambar selfie punya, baju pakai baju putih kurangkan panas
Akhirnya Ikan Rohu berjaya dinaikkan, berat 1.558 KG
Hasilnya, tempat ke-8 saja. Rezeki juga kan..hehe..

Bagi korang yang akan menyertai pertandingan ini, good luck! Jumpa di kolam nanti..

Pancing Mania Blog::
Kami menyediakan berita terbaru dan live mengenai aktiviti - aktiviti Memancing dan tip memancing Malaysia dan negeri - negeri di Malaysia dengan percuma. Tinggalkan komen anda di kotak komen untuk Support Blog ini!

0 ulasan